Dnia 20 lipca 2017 zostało podpisane przez Dyrektora Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia Zarządzenie nr 14/2017 Dyrektora Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia z dnia 20 lipca 2017 r. w sprawie powołania Rady do spraw Interoperacyjności. Stowarzyszenie Twórców Oprogramowania reprezentowane jest w osobie Prezesa Andrzeja Struga. Na liście członków Rady, którzy reprezentują inne instytucje, środowiska i organizacje możemy znaleźć na również członków STORM.
Poniżej jego treść zarządzenia.
ZARZĄDZENIE NR 14 /2017
DYREKTORA
CENTRUM SYSTEMÓW INFORMACYJNYCH OCHRONY ZDROWIA z dnia 20 lipca 2017 r.
w sprawie powołania Rady do spraw Interoperacyjności
Na podstawie § 2 ust. 3 i 4 Regulaminu organizacyjnego Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, stanowiącego załącznik nr 2 do Zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 1 lipca 2010 r. w sprawie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 9 poz. 56, z późn. zm.), zarządza się co następuje:
§ 1. 1. Powołuje się Radę do spraw Interoperacyjności, zwaną dalej „Radą”.
2. Rada jest organem doradczo-opiniodawczym Dyrektora Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, zwanym dalej „Centrum”.
§ 2. 1. Do zadań Rady należy w szczególności przedstawianie Dyrektorowi Centrum stanowisk, opinii i rekomendacji w celu rozwoju i wdrażania w Polsce spójnego i interoperacyjnego systemu e-Zdrowia w zakresie:
1) prawnym i instytucjonalnym;
2) organizacyjnym;
3) semantycznym;
4) technicznym.
2. Stanowiska, opinie i rekomendacje, o których mowa w ust. 1, dotyczyć będą w szczególności:
1) standardów i rozwiązań w obszarze interoperacyjności, w tym ISO, HL7 oraz IHE;
2) specyfikacji implementacyjnych;
3) reguł biznesowych oraz walidacyjnych;
4) metod weryfikacji i certyfikacji interoperacyjności;
5) polityk prywatności, zarządzania prawami dostępu i bezpieczeństwa informacji;
6) identyfikacji dobrych międzynarodowych praktyk dotyczących zapewniania interoperacyjności i ich
adaptacji do warunków polskich;
7) identyfikacji wyzwań i barier związanych z implementacją standardów interoperacyjności, oraz
wskazywania rozwiązań lub działań zaradczych niwelujących te bariery;
8) działań w zakresie promocji i edukacji dotyczących interoperacyjności w obszarze ochrony zdrowia;
9) innych kwestii, w stosunku do których Rada uzna to za zasadne.
3. Rada może współpracować z innymi ciałami i instytucjami działającymi w tym zakresie w kraju
i zagranicą, w tym prowadzić z nimi konsultacje dotyczące interoperacyjności, celem wypracowywania spójnych rozwiązań na poziomie krajowym.
§ 3. 1. Członkami Rady są:
1) Przewodniczący Rady – Marcin Węgrzyniak – Dyrektor Centrum;
2) Zastępca Przewodniczącego Rady – Artur Pruszko, Gdański Uniwersytet Medyczny (GUMed);
3) Sekretarz Rady – przedstawiciel Wydziału Informacji i Współpracy z Regionami w Centrum;
4) Członkowie:
a) Paweł Masiarz – Zastępca Dyrektora ds. Teleinformatycznych, Główny Architekt Centrum,
b) Wojciech Górnik – Zastępca Dyrektora ds. Informacji i Współpracy z Regionami w Centrum,
c) Grzegorz Bliźniuk – Centrum,
d) Daniel Bachan – Ministerstwo Cyfryzacji,
e) Wojciech Mazur – Ministerstwo Obrony Narodowej,
f) Marek Resler – Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji,
g) Agnieszka Kister – Ministerstwo Zdrowia,
h) Marcin Grabowski – Narodowy Fundusz Zdrowia,
i) Tomasz Judycki – Polska Izba Informatyki Medycznej,
j) Dorota Kilańska – przedstawiciel powołanej przez Dyrektora Centrum Rady do spraw e-Zdrowia w pielęgniarstwie,
k) Jolanta Dominowska – Uniwersytet Medyczny w Łodzi,
l) Mariusz Feszler – Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego,
m) Adam Kozierkiewicz – Europejski Bank Inwestycyjny,
n) Maciej Łańko – Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego,
o) Ewa Borek – Fundacja „MY Pacjenci”,
p) Piotr Murawski – Wojskowy Instytut Medyczny,
q) Andrzej Osuch – Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej,
r) Piotr Popowski – Polskie Towarzystwo Programów Zdrowotnych,
s) Roman Radomski – Polskie Stowarzyszenie HL7,
t) Michał Czarnuch – Fundacja Telemedyczna Grupa Robocza,
u) Andrzej Strug – Stowarzyszenie Twórców Oprogramowania Rynku Medycznego,
v) Tomasz Zieliński – Federacja Związków Pracodawców Ochrony Zdrowia “Porozumienie
Zielonogórskie”,
w) dwóch przedstawicieli grupy podmiotów sektora ICT.
2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 4 lit. y, zostaną powołane do udziału w pracach Rady przez Dyrektora Centrum spośród grupy podmiotów sektora ICT współpracującej z Centrum w ramach konsultacji działań Rady. Miejsca w Radzie dla przedstawicieli grupy podmiotów sektora ICT mają charakter miejsc ruchomych. Grupa podmiotów sektora ICT wyłania na posiedzenia Rady swoich przedstawicieli podczas spotkania poprzedzającego spotkanie Rady.
§ 4. 1. Pracami Rady kieruje Przewodniczący Rady.
2. Rada podejmuje działania na wniosek Dyrektora Centrum lub z własnej inicjatywy.
3. Rada realizuje swoje zadania w szczególności poprzez:
3. W pracach Rady mogą uczestniczyć również inne osoby, bez prawa głosu, niebędące członkami Rady, zaproszone przez Przewodniczącego Rady.
1) posiedzenia Rady;2) prace zespołów roboczych;3) prace ekspertów; 4) konsultacje w gronie zidentyfikowanych interesariuszy; 5) konsultacje publiczne; 6) publikowanie stanowisk, opinii i rekomendacji Rady, w tym na stronach internetowych Centrum. 4. Do zadań Przewodniczącego Rady należy w szczególności: 1) planowanie i organizacja prac Rady, w tym zwoływanie posiedzeń Rady; 2) przewodniczenie posiedzeniom Rady; 3) reprezentowanie Rady na zewnątrz; 4) powoływanie zespołów roboczych w celu realizacji wskazanych zadań oraz wskazanie ich członków. |
5. Zadania Przewodniczącego Rady, w razie jego nieobecności, wykonuje Zastępca Przewodniczącego Rady. 6. Rada przyjmuje stanowiska, opinie i rekomendacje w sposób jednomyślny. W przypadku braku możliwości osiągnięcia jednomyślności, stanowiska, opinie i rekomendacje Rady formułuje Przewodniczący w oparciu o główne nurty dyskusji, do których dołączą głosy odrębne zgłoszone przez członków Rady. 7. Sekretarz Rady sporządza protokół z posiedzenia Rady zawierający porządek obrad oraz główne ustalenia z posiedzenia wraz z listą obecności. § 5. 1. Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie Centrum, z zastrzeżeniem ust. 2. 3. Posiedzenia Rady odbywają się w zależności od zaistniałych potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał. § 6. Zamiejscowym członkom Rady przysługuje zwrot kosztów podróży na terenie kraju w związku z udziałem w posiedzeniach Rady, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 167). Wzór wniosku o zwrot kosztów podróży określa załącznik do zarządzenia. § 7. Obsługę organizacyjno-techniczną prac Rady zapewnia Wydział Informacji i Współpracy z Regionami w Centrum. § 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. |
Dyrektor
Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
(-) Marcin Węgrzyniak
………………………………………………….. (Imię i nazwisko) ……………………………………………. (Miejscowość stałego pobytu osoby składającej wniosek)
Załącznik do zarządzenia Nr 14/2017 z dnia 20 lipca 2017 r. Dyrektora Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia w sprawie powołania Rady do spraw Interoperacyjności
Do
Dyrektora
Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Wniosek w sprawie zwrotu kosztów podróży
Na podstawie § 6 Zarządzenia nr 14/2017 z dnia 20 lipca 2017 r. Dyrektora Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia w sprawie powołania Rady do spraw Interoperacyjności, wnoszę o zwrot kosztów podróży w związku z posiedzeniem Rady, które odbyło się w dniu …………………………. w …………………………………………………………………………….
Na posiedzenie przyjechałam/em następującym środkiem transportu (zaznacz właściwe): ☐ pociąg/autobus
Koszt biletu (w dwie strony) ……………….. zł, koszt komunikacji miejskiej …………… zł. ☐ samochód prywatny marki …………………………………………………
Na posiedzenie przyjechałam/em z miejscowości: ……………………………………………………. Kod pocztowy ………………….., liczba kilometrów (w dwie strony): ………………………………
Całkowity poniesiony przez członka zespołu koszt wynosi …………….. zł
(słownie ………………………………………………………………………………………………………..)
Zwrot kosztów podróży proszę przekazać na poniższy numer konta: ………………………………………………………………………………………………………….
Pojemność skokowa silnika samochodu (zaznaczyć właściwe): |
☐ do 900 cm3 |
☐ powyżej 900 cm3 |
Stawka za 1 kilometr przebiegu: |
0,5214 zł, |
0,8358 zł |
Załączniki (dowody poniesienia kosztów):
- …………………………………….
- …………………………………….
……………………………………………………. Data i podpis osoby ubiegającej się o zwrot
UZASADNIENIE |
Na mocy niniejszego zarządzenia powołana zostanie Rada do spraw Interoperacyjności, będąca organem doradczo-opiniodawczym Dyrektora Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. Do zadań Rady należeć będzie w szczególności przedstawianie Dyrektorowi Centrum stanowisk, opinii i rekomendacji w celu rozwoju i wdrażania w Polsce spójnego i interoperacyjnego systemu e-Zdrowia w zakresie organizacyjnym, semantycznym, technicznym, prawnym i instytucjonalnym. Przewiduje się, że Rada będzie miała możliwość współpracowania z innymi ciałami i instytucjami działającymi w tym zakresie w kraju izagranicą, w tym prowadzenia z nimi konsultacji dotyczących interoperacyjności, celem wypracowywania spójnych rozwiązań na poziomie krajowym. |
W związku z realizacją przedmiotowego zarządzenia przewiduje się skutki finansowe w wysokości 16 000 zł rocznie, w ramach budżetu środków krajowych, z tytułu zwrotu kosztów podróży na terenie kraju, w związku z udziałem w posiedzeniach Rady zamiejscowych członków Rady. |